Digiturk kulüplerden indirim almıştı; restoran, kafe ve kıraathaneler de şimdi Digitürk'ten indirim talep ettin
Sezon öncesi kulüplerle ile masaya oturan ve yüzde 10 indirim alan yayıncı kuruluş Digiturk, yeni sezonun ilk haftası ile birlikte şimdi de restoran, kafe ve kıraathanelerle masaya oturmaya hazırlanıyor. Mekan sahipleri de Digiturk'ten indirim istedi.
Tüm Restoranlar Lokantalar ve Tedarikçiler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, yayıncı kuruluşun Süper Lig yayını yapan kafe, restoran ve kıraathanelerden yüksek fiyat talebinden dolayı son günlerde üye işletmelerden çok fazla şikâyet aldıklarını ve bu duruma bir çözüm aradıklarını dile getirdi.
Hürriyet gazetesinden Emre Eser'in haberine göre, Süper Lig'in ilk hafta heyecanını dışarıda yaşamak için restoranlara giden çok sayıda taraftar, işletme sahiplerinden "Bu yıl maliyetleri karşılayamayacağımız için maç yayını yapmama kararı verdik" cevabını aldı. Özellikle taraftarlann maç günleri yoğun ilgi gösterdiği Taksim, Beşiktaş ve Kadıköy'deki mekanlara giden çok sayıda taraftar yıllardır maç yayını izledikleri mekanlarda bile yayın olmadığını görünce dakikalarca başka mekan aramak zorunda kaldı. Birçok taraftar ise yüksek fiyatlardan dolayı maçı evde izlemeye karar verdi.
"METREKARE BAŞINA DAHA UYGUN TEKLİFLER BEKLİYORUZ"
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TURES) Başkanı Ramazan Bingöl, "Yeni sezon başlamadan önce binlerce üyemizden maç yayınları için işletmelerden istenen fiyatların yüksekliği konusunda şikâyet aldık. Maç yayınları geçmişte bizim için gelir artırıcı ve müşteri çekici bir uygulamaydı. Ancak gelinen noktada neredeyse hiç bir işletmecimizin bu fiyatları ödemesi mümkün değil. Yayıncı kuruluş bizim taleplerimizi dikkate almadan işletmelere fiyat belirliyor. Metrekare başına daha uygun teklifler bekliyoruz. Kısa süre içerisinde kendilerinden bu durumun düzeltilmesi için bir toplantı talep ediyoruz. Aksi halde tıpkı yemek kartı meselesinde olduğu gibi boykota gideceğiz" şeklinde konuştu.
“KİŞİ BAŞI 50 LİRA”
Geçmiş yıllara kıyasla yayın ücretlerinde yüzde 300'ü aşan zamla karşılaştıklarını belirten Bingöl, "Bu mekanlara maç için gelen kişilerin genellikle tek sosyal aktivitesi bu oluyor. Zaten artan fiyatlar yüzünden menülerdeki ürünlerin ücretleri müşteriler için yüksek seviyelere geldi. Müşteri kaybetmek istemeyen ve maç yayını veren işletmeler de sadece kişi başı 50 lira izleme ücreti alıyor. Bu bir müşterinin maç için en az 100-150 lira ödemesi demek. Ve durum hiç sürdürülebilir değil" ifadelerini kullandı.
KIRAATHANE 58 BİN LİRA
Evinde maç yayını olmayan izleyicilerin yıllardır Süper Lig maçlarını takip ettiği mekanlardan biri de kahvehaneler. İstanbul Kahveciler Odası Genel Sekreteri Nihal Şimşek, yayıncı kuruluşun kahvehanelerden istedigi yıllık üyelik ücretinin yüksekliğinden dolayı esnaftan şikâyet aldıklarını belirtti. Üsküdar'da bir kahvehaneden yıllık 58 bin lira üyelik ücreti istenmesi sonucu üyenin anlaşmasını yenilemediğini söyleyen Şimşek, "Çoğu kahvehane ücretlerin yüksek olması ve kaçak yayınlar sonucu müşterilerin azalması yüzünden maç yayını vermekten vazgeçti" dedi.
Haberlerin linkleri:
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/restoranlarda-mac-sancisi-41307547
https://www.haberimgeldi.com/haber/54066/digiturke-bir-tepki-de-restorancilardan.html
http://kentgazetesi.com/isletmecilerin-digiturk-isyani/77305/
https://www.habernediyor.com/spor/meknlar-mac-yayini-icin-indirim-istiyor-h5651.html